2009. január 17., szombat

önbizalomhiány

Nemrég beszélgettem az erősebb nem egy határozott képviselőjével. A beszélgetésből kiderült, hogy számára vonzó egy nőben az önbizalom hiánya. Mégpedig azért - árulta el -, mert ha egy férfi a barátnőjénél eléri, hogy a lánynak önbizalma legyen, az valami csodás és páratlan dolog.

Elgondolkoztam ezen. Manapság a magabiztos, sikeres, tökéletes nő a trendi. Minden nő ilyennek akar látszani. Azt akarja mutatni, hogy sebezhetetlen és határozott, hogy őt aztán nem könnyű becserkészni, mert szilárd a védelme. De mire jó mindez?
Azt hiszem nem véletlen, hogy mi vagyunk a gyengébb nem. Nem véletlen, hogy az emberiség története során mindig mi voltunk azok, akiket meg kellett védeni. Mert a nő ilyen. Gyenge, és törékeny. És ezzel semmi baj sincs. Azt hiszem nem ártana ezt minden nőnek átgondolni. Merthát mire megyünk a szilárd védőbástyánkkal?
Most persze nem arról beszélek, hogy egy nő ne legyen határozott vagy ne legyen önbizalma. Sokkal inkább arról, hogy ne tettessük azt, ami nincs. Igenis minden nő törékeny és érzékeny lény. És szerintem semmi baj azzal, ha ezt kimutatjuk. Hiszen egy férfinak ez sokkal szimpatikusabb és vonzóbb lehet.

Mindenesetre nem árt végiggondolni, hogy miért is kell mindig a trendi nőt majmolni. Miért baj az, ha őszintén felvállaljuk, hogy érzékenyek és sebezhetőek vagyunk?

4 megjegyzés:

Perdita írta...

Szerintem az, hogy valaki bevallja érzékeny és sebezhető nem feltétlen attól függ, mit lát a reklámokban. Szerintem ez jellem kérdése, vannak ilyen és olyan női típusok - és ennyi. Nem hiszem, hogy egy elvált, három gyerekes anyuka annyira "érzékenykedne", neki keménynek kell lennie, mert el kell tartani a családot. A nők alapvetően keményebbek, mint a férfiak (mármint az igazi nők)! És persze emellett mindenki igényli a szeretetet is (társas lények vagyunk - akarjuk az elfogadást)! A pasik is szeretnek odabújni egy fárasztó nap után.

Mazsola írta...

Szerintem itt két különböző dologról van szó.
Az egyik, a nők legyenek igenis határozottak és kemények a mindennapjaikban. Különben felőrlődnek... elvesznek a munkahelyükön, bepalizzák az eladók, összeroppannak a tömegközlekedésben... na jó tudom, hogy túlzok, csak érzékeltetni akarom, hogy egy "trendi nő" vagy "csak" éppen egy anyuka ill. egy rátermet, igazi nő igenis nagy teherbírású, kemény, határozott és tudja mit akar általában, vagy legalábbis a megfelelő helyen, időben ezt el tudja hitetni másokkal. Önmagában ez még nem lehet riasztó szerintem egy igazi férfi számára sem, hiszen bármit is mondanak, szeretik "levadászni" az igazán "nemes vadat", ez alól semelyik férfi sem kívétel, legfeljebb a nemes szó mást jelent számukra. Szerintem.

A másik dolog, hogy minden nő a magán életében nagyon érzékeny, törékeny lény. De ezt nem kell az egész világnak tudnia, elég, ha csak Ő tudja. Biztos vagyok benne, hogy amikor már elérünk egy olyan bizalmi kapcsolatba egy férfival, számára a legjobb érzések egyike lehet, hogy ő áll a nő mögött, belőle fakad a nő "önbizalma", vagyis egy igazi támasz lehet ilyen szempontból a nő számára. És tényleg akkor nyer valóságot az önbizalom. Minden nőnek szüksége van rá, hogy időről időre megmentsék. De ezt nem kell az egész világnak látnia, elég ha mi (nők) tudjuk. Jó ha egy pocsék nap után, meggyőznek minket arról, hogy igenis jók vagyunk, szerethetők, szépek...

Bizonyára ezt a legtöbbünk (lányok, nők) máshogyan fogalmazzák meg, vagy nem akarják bevallani, de azért mindannyiunknak jól esik az, ha néha megmentik: (velem történt) kora reggel nem a megfelelő járatra szállva egy fő út mellett, egy ipari terület kelős közepén szállítanak le a buszról, hogy magassarkúban az út mellett(bokáig homokba süllyedve) topogjak el jó 2km-t (minthogy ott van úti célom), millió kamion húz el mellettem és Ő a munkahelyéről eljön értem, hogy "megmentsem". Lehet, hogy nem mindenki tudja a helyembe képzelni magát, és az is biztos, hogy ehhez már kell egy bizonyos bizalom is, amikor már be merem vallani neki, hogy milyen béna is vagyok néha, de ha ez meg van, igenis jó, hogy mosolyogva, és nem kinevetve a segítségemre siet, amikor szükségem van rá.

Egyébként meg minden nő döntse el, hogy mire vágyik, milyen nő akar lenni, hiszen olyan színes paletta áll a rendelkezésünkre... csak rajtunk múlik, mi látszik törékenynek, mi magabiztosnak, és meddig jöhet el (értünk) Ő...

Ja és alapvetően mindkettőtöknek igaza van! :)

Turul írta...

Szóval...
Mazsola!
Ez megért volna egy külön bejegyzést!!!
Egyébként tudom, hogy nem tértem ki mindenre, persze hogy más szögből is meg lehet vizsgálni a kérdést, de én direkt kisarkítottam arra, hogy miért nem szabad és/vagy kell mindig erősnek mutatnia magát egy nőnek.
De neked is igazad van!

Mazsola írta...

:)